Science inquiry activities will be the basis of the newly launched EU-funded project “Ark of Inquiry”, which is oriented towards raising science awareness, particularly that of youth aged 7 to 18, to Responsible Research and Innovation (RRI). A framework and platform to identify activities for the promotion of science and scientific reasoning will be elaborated. Here, science inquiry activities can be collected and made available to train 1,100 science teachers and have 23,000 European students participate in these inquiry activities during a 4-year period. Within a pedagogical approach, the EU project 'Ark of Inquiry' is focused on contributing to designing science for society, that is elaborating a culture of “doing” science through the use of a student-centered method of education anchored on asking questions. 1/3/2014 - 28/2/2018
RRI Tools aimso foster Responsible Research and Innovation (RRI) in Europe with a view to a harmonious and efficient relationship between science and European society.RRI is a process where all societal actors (researchers, citizens, policy makers, business) work together during the whole research and innovation (R&I) process in order to align its outcomes to the values, needs and expectations of European society. The RRI Tools project has a budget of 7 million Euros and counts with the collaboration of 26 institutions reaching 30 countries all over Europe. It will develop an innovative and creative set of tools comprising practical digital resources and actions aimed at raising awareness, training, disseminating and implementing RRI. 1/1/2014 - 31/12/2017
Το έργο C2Learn δημιουργεί ένα καινοτόμο περιβάλλον ψηφιακού παιχνιδιού και κοινωνικής δικτύωσης με ποικίλα εργαλεία, η χρήση των οποίων μπορεί να προάγει τη συν-δημιουργικότητα στη μαθησιακή διαδικασία σε συνθήκες τυπικής και άτυπης μάθησης. Το έργο προάγει την κατανόησή μας για τη δημιουργικότητα και τα ψηφιακά παιχνίδια στην εκπαίδευση, προσφέροντας σε μαθητές και εκπαιδευτικούς νέες, διαφορετικές ευκαιρίες για δημιουργική μάθηση. 1/11/2012 - 31/10/2015
Το Go-Lab (Global Online Science Labs for Inquiry Learning at School) είναι ένα ευρωπαϊκό έργο στο οποίο συμμετέχουν 19 εκπαιδευτικοί και ερευνητικοί οργανισμοί από 12 χώρες. Επιδίωξη του είναι να παρέχει σε εκπαιδευτικούς και μαθητές πρόσβαση σε διαδικτυακά, απομακρυσμένα και εικονικά επιστημονικά εργαστήρια προκειμένου να εμπλουτίσουν την εκπαιδευτική διαδικασία στην τάξη αλλά και για να διευκολυνθούν στην ανάπτυξη καινοτόμων δραστηριοτήτων μάθησης των φυσικών επιστημών. Στόχος του προγράμματος είναι να προσφέρει σε μαθητές ηλικίας 8 έως 18 ετών τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν εξ αποστάσεως εργαστήρια και εικονικές ή πραγματικές πειραματικές εφαρμογές, και να τους εμπνεύσει να διεξάγουν οι ίδιοι πειράματα ώστε μέσω αυτής της διαδικασίας να εμβαθύνουν στην κατανόηση της επιστημονικής γνώσης. 1/11/2012 - 31/10/2016
Το έργο Creative Little Scientists συμβάλλει στην καλύτερη κατανόηση σε Ευρωπαϊκό επίπεδο των δυνατοτήτων που προσφέρει το κοινό έδαφος που μοιράζονται η διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών και των Μαθηματικών με τη δημιουργικότητα στην προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία (μέχρι την ηλικία των 8 ετών). Στο πλαίσιο του έργου θα δημιουργηθεί υποδειγματικό υλικό όπως και κατευθύνσεις για τη σχεδίαση αναλυτικών προγραμμάτων για την επαγγελματική κατάρτιση εκπαιδευτικών. Για την επίτευξη των σκοπών αυτών, δημιουργήθηκε μια κοινοπραξία αποτελούμενη από ακαδημαϊκούς και ερευνητές, οι οποίοι συνδυάζουν γνώση και εμπειρία στους τομείς της διδασκαλίας των φυσικών επιστημών και των μαθηματικών στην προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία, της δημιουργικότητας στην εκπαίδευση, της γνωστικής ψυχολογίας, της συγκριτικής μελέτης της εκπαίδευσης και της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών. Η έρευνα θα διεξαχθεί σε εννέα Ευρωπαϊκές χώρες (Βέλγιο, Γερμανία, Ελλάδα, Ηνωμένο Βασίλειο , Μάλτα, Πορτογαλία και Ρουμανία), οι οποίες έχουν επιλεχθεί ώστε να αντιπροσωπεύουν ένα ευρύ φάσμα εκπαιδευτικών, οικονομικών, κοινωνικών και πολιτισμικών πλαισίων. 1/10/2011 - 31/3/2014
Ο «Οδυσσέας» είναι ένα ευρωπαϊκό έργο που με στόχο τη διοργάνωση ενός πανευρωπαϊκού εκπαιδευτικού διαγωνισμού. Ο Οδυσσέας είχε σκοπό να εμπνεύσει τους νέους της Ευρώπης και να τους ωθήσει να εμπλακούν σε δραστηριότητες που αφορούν την εξερεύνηση του διαστήματος. Στο πλαίσιο του διαγωνισμού οι μαθητές είχαν τη δυνατότητα να ασχοληθούν με θέματα πάνω στην αστρονομία και τη διαστημική και να δημιουργήσουν τις δικές τους εργασίες συνδυάζοντας έτσι τη μάθηση με την ανάπτυξη της δημιουργικότητας και της φαντασίας τους. Συνολικά περισσότεροι από 450 μαθητές και 120 εκπαιδευτικοί συμμετείχαν στο διαγωνισμό από όλη την Ευρώπη και κατατέθηκαν 118 εργασίες από ισάριθμες ομάδες. 1/10/2011 - 30/4/2013
Στις μέρες μας οι ανακαλύψεις των επιστημόνων που εργάζονται σε μεγάλα ερευνητικά κέντρα ή οργανισμούς πολύ συχνά γίνεται αντικείμενο συζήτησης στο χώρο του σχολείου τόσο από μαθητές όσο και από εκπαιδευτικούς που καλούνται να εκλαικεύσουν ή να εξηγήσου επιστημονικές έννοιες και επιτεύγματα κατά την διάρκεια του μαθήματος. Στο πλαίσιο αυτό, το έργο “Discover the COSMOS” (DtC) αξιοποιώντας μεγάλες ερευνητικές υποδομές (ρομποτικά τηλεσκόπια, ανιχνευτές του CERN κτλ.) και τις υπάρχουσες βάσεις επιστημονικών δεδομένων μεγάλων ερευνητικών κέντρων με χρήση μιας σειράς εργαλείων που έχουν σχεδιαστεί για την κατανόηση φαινομένων του μικρόκοσμου και του μακρόκοσμου επιιώκει να συνδέσει το σχολικό εργαστήριο με την επιστημονική έρευνα αιχμής. Μέσω του DtC δίνεται η ευκαιρία σε καθηγητές να εμπλέξουν τους μαθητές τους σε εκπαιδευτικές δραστηριότητες μέσω διαδικτύου που τους επιτρέπουν είτε να αναζητήσουν, να συλλέξουν, να αναλύσουν και να ερμηνεύσουν πραγματικά πειραματικά δεδομένα είτε να πραγματοποιήσουν το δικό τους πείραμα (π.χ. εξΆ αποστάσεως χειρισμός ρομποτικού τηλεσκοπίου) ώστε να καταγράψουν μοναδικά επιστημονικά δεδομένα και να τα μελετήσουν. 1/9/2011 - 31/8/2013
Το έργο PATHWAY φιλοδοξεί να συμβάλει στη βελτίωση της ποιότητας της διδασκαλίας των φυσικών επιστημών ακολουθώντας τις συστάσεις της έκθεσης Rocard “Science Education Now: A Renewed Pedagogy for the Future of Europe” και χαράζοντας τη διαδρομή προς μια ευρύτερη υιοθέτηση του διερευνητικού μοντέλου διδασκαλίας στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, στην Ευρώπη αλλά κα πέρα από αυτήν. Για την επίτευξη του σκοπού αυτού συγκεντρώνει και κινητοποιεί εμπειρογνώμονες στον τομέα της έρευνας στη διδακτική των φυσικών επιστημών, επιστήμονες και ερευνητές που ασχολούνται με πρωτοποριακά επιστημονικά πειράματα, κοινότητες εκπαιδευτικών, φορείς χάραξης πολιτικής και υπεύθυνους χάραξης πολιτικής. 1/1/2011 - 31/12/2013
Το έργο SciCafé διευκολύνει και αναβαθμίζει τις διαδικασίες δικτύωσης, ανταλλαγής βέλτιστων πρακτικών και συνεργασίας μεταξύ των ευρωπαϊκών «Καφενείων της Επιστήμης» (Science Cafés) σε πραγματικούς αλλά και εικονικούς χώρους (συμπεριλαμβανομένου ενός εικονικού Καφενείου της Επιστήμης στον τρισδιάστατο κόσμο του Second Life), προάγοντας έτσι τη δημόσια κατανόηση και συζήτηση ζητημάτων που άπτονται της επιστήμης στο τοπικό επίπεδο. 1/9/2009 - 31/8/2012
Παρακαλούμε εισάγετε το e-mail σας για να λαμβάνετε ενημερωτικό υλικό.
Τα νέα μας
Βιβλία για τον ΟΕΔΒ
Τα βιβλία του Υπουργείου Παιδείας για το μάθημα της Φυσικής Ε' και Στ' Δημοτικού και Γερμανικών για το Γυμνάσιο είναι έργο των καθηγητών της Ελληνογερμανικής Αγωγής. συνέχεια
Εγκαταστάσεις
Τη σχολική χρονιά 2006-07 λειτούργησε στην Παλλήνη ένα υπερσύγχρονο και υψηλών προδιαγραφών σχολικό συγκρότημα για όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης. συνέχεια
Εξετάσεις γερμανικής γλώσσας
Διεξαγωγή εξετάσεων FIT 1 και FIT 2 του Ινστιτούτου Goethe στην Ελληνογερμανική Αγωγή. συνέχεια