Στόχος του έργου E-STEP είναι να καλλιεργήσει σε εκπαιδευτικούς και διευθυντικά στελέχη σχολικών μονάδων στάσεις, ικανότητες και δεξιότητες για εποικοδομητικότερη συνεργασία με τους γονείς των μαθητών. Προς αυτή την κατεύθυνση θα αξιοποιηθούν σύγχρονες τεχνολογίες και εργαλεία κοινωνικής δικτύωσης, που θα παρέχουν δυνατότητες για: (1) Δικτύωση μεταξύ σχολείων, γονέων και δασκάλων, (2) Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σε α) δεξιότητες αποτελεσματικής συνεργασίας με τους γονείς, β) δεξιότητες χρήσης εργαλείων κοινωνικής δικτύωσης ώστε μέσω αυτών να ενθαρρύνουν τους γονείς να συνεργαστούν πιο αποτεσματικά με το σχολείο, γ) Επιμόρφωση των διευθυντικών στελεχών των σχολείων ώστε να ενθαρρύνουν το προσωπικό του σχολείου τους για τον σχεδιασμό και την εφαρμογή δράσεων που περιλαμβάνουν την ουσιαστική συνεργασία των γονέων, (3) Πρόσβαση σε ψηφιακές εκπαιδευτικές πηγές που υποστηρίζουν τη συνεργασία σχολείου-γονέων. Εκτός από την Ελλάδα, στο έργο συμμετέχει η Ιρλανδία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Βουλγαρία και η Αυστρία. 1/12/2013 - 1/12/2015
Το έργο Quantum Spinoff στοχεύει να φέρει εκπαιδευτικούς και τους μαθητές τους σε άμεση επαφή με την έρευνα και την επιχειρηματικότητα στον τομέα της νανοτεχνολογίας, με απότερο σκοπό την εκπαίδευση μιας νέας γενιάς επιστημονικά εγγράμματων ευρωπαίων πολιτών. Ομάδες μαθητών, καθοδηγούμενες από τους εκπαιδευτικούς, θα κληθούν να δημιουργήσουν μία εικονική εταιρία η οποία θα εμπορεύεται μία επιστημονικά και κοινωνικά υπεύθυνη εφαρμογή της έρευνας στη νανοτεχνολογία. Για να το επιτύχουν αυτό, οι μαθητές θα έρθουν σε επαφή και θα συνεργαστούν τόσο με ερευνητές του χώρου όσο και επιχειρηματίες οι οποίοι δραστηριοποιούνται στον τομέα της νανοτεχνολογίας. Οι επιστημονικές και τεχνολογικές γνώσεις, η δημιουργικότητα και η υπεύθυνη επιχειρηματικότητα, αποτελούν τα βασικά κριτήρια τα οποία θα ληφθούν υπόψη από την επιτροπή εμπειρογνωμόνων η οποία θα κρίνει τον τελικό νικητή. 1/12/2013 - 30/11/2015
Στόχος του δικτύου UDLnet είναι η συλλογή και δημιoυργία καλών πρακτικών υπό το πρίσμα του Καθολικού Σχεδιασμού για τη Μάθηση (Universal Design for Learning, [UDL]) στις ακόλουθες θεματικές: ενταξιακά μαθησιακά περιβάλλοντα, προσβάσιμο εκπαιδευτικό υλικό, δεξιότητες εκπαιδευτικών, ανασταλτικοί παράγοντες και προσδιορισμός δυνατοτήτων/ευκαιριών εφαρμογής. Επιπλέον, θα διερευνηθούν οι τρέχουσες ανάγκες σχετικά με τη χρήση ασύρματων φορητών συσκευών και στο πλαίσιο του δικτύου θα γίνει η χρήση περιεχομένου μέσω κινητών συσκευών, καθώς και η εφαρμογή του πλαισίου του Καθολικού Σχεδιασμού για τη Μάθηση σε πραγματικές εκπαιδευτικές συνθήκες. 1/12/2013 - 30/11/2016
Το πρόγραμμα CREAT-IT στοχεύει στην επιμόρφωση εκπαιδευτικών σε πρακτικές διδασκαλίας Θετικών επιστημών μέσα από τις Τέχνες συνδυάζοντας, την Επιστήμη, τον Πολιτισμό, τη Δημιουργικότητα και την Τεχνολογία. Τo CREAT-IT υποστηρίζει εκπαιδευτικούς κυρίως των τελευταίων τάξεων του Δημοτικού και των τριών τάξεων του Γυμνασίου, με δεξιότητες διδασκαλίας των Επιστημών ενσωματώνοντας πρακτικές διδασκαλίας των Τεχνών (όπως τη Μουσική ή το Θέατρο) και ειδικευμένα εργαλεία εκπαιδευτικής δικτύωσης σε τυπικά περιβάλλοντα μάθησης. Οι πρακτικές εστιάζονται σε τρεις περιπτωσιολογικές μελέτες: το Θέατρο Επιστήμης (Science Theatre), τις Δημόσιες συζητήσεις με θέμα την Επιστήμη και τη Δημιουργικότητα (Junior Science Café), το «Γράψε Μια Επιστημονική Όπερα» (Write A Science Opera). 1/11/2013 - 31/10/2015
Όραμα του έργου IGUANA (Improving School Governance Using an Action Learning System) είναι να εντοπίσει και να καλλιεργήσει τις προϋποθέσεις και τους παράγοντες που θα επιτρέψουν σε σχολεία ανά την Ευρώπη να γίνουν περισσότερο δεκτικά στην εισαγωγή της καινοτομίας και να επιδιώκουν τη συνεχή ανάπτυξη. Το IGUANA εστιάζει εστιάζει ιδιαίτερα στις ικανότητες που συνθέτουν τη συναισθηματική νοημοσύνη σε ατομικό επίπεδο, αλλά και σε επίπεδο σχολείου, εξετάζοντας κατά πόσο η καλλιέργεια αυτών των ικανοτήτων μπορεί να καταστήσει τα σχολεία περισσότερα ανοιχτά προς την καινοτομία. Για το σκοπό αυτό το IGUANA κινητοποιεί όλους όσους συνθέτουν τη σχολική κοινότητα, δηλαδή εκπαιδευτικούς, μαθητές, διευθυντές σχολικών μονάδων και τοπικούς φορείς εκπαιδευτικής πολιτικής στην Ελλάδα, την Πορτογαλία, το Βέλγιο, την Ολλανδία, το Ηνωμένο Βασίλειο, την Ιρλανδία και τη Λιθουανία, στους οποίους πρόκειται να προσφέρει στοχευμένα προγράμματα επιμόρφωσης, που θα καλλιεργήσουν θετικότερες στάσεις προς τη συνεχή εξέλιξη και αναβάθμιση του σχολείου. 1/12/2012 - 30/11/2014
Η παγκόσμια περιβαλλοντική κρίση που όλοι βιώνουμε καταδεικνύει μεταξύ άλλων και μία σημαντική εκπαιδευτική κρίση που καθιστά επιτακτική τη δημιουργία ενός νέου τρόπου σκέψης και μίας κοινωνίας ενεργών πολιτών, την ενίσχυση δεξιοτήτων που σχετίζονται με την ενίσχυση των κοινωνικών δεσμών - και τελικά «ζητά» μία στροφή στα πράσινα επαγγέλματα. Όμως ενώ οι μαθητές δεν κατανοούν τη σύνδεση των θετικών επιστημών με την αγορά εργασίας, ταυτόχρονα οι εκπαιδευτικοί και οι σχολικοί σύμβουλοι δεν είναι καταρτισμένοι ή εξοπλισμένοι με τα εργαλεία που θα τους επιτρέψουν να έχουν πρόσβαση σε κατάλληλο εκπαιδευτικό και επιστημονικό υλικό και έτσι αδυνατούν να κατευθύνουν τους μαθητές. Το έργο GreeNET αποσκοπεί στη δημιουργία ενός σχήματος για τη συλλογή και αξιολόγηση καλών πρακτικών στον άξονα της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης. Για το σκοπό αυτό θα δημιουργηθεί ένα πανευρωπαϊκό δίκτυο εκπαιδευτικών, οι οποίοι θα λάβουν κατάρτιση μέσα από εκπαιδευτικές δράσεις, διαγωνισμούς και προπαρασκευαστικά εργαστήρια, ώστε να αναπτύξουν τις δεξιότητες που θα τους επιτρέψουν να μεταφέρουν γνώση για καινοτόμες περιβαλλοντικές δράσεις στους μαθητές τους. 1/11/2012 - 31/10/2015
The aim of the project is to have a positive impact on the development of studentsΆ key competencies through building teachers capacity on competence oriented education. To achieve this, a pilot teachers training methodology will be developed on the didactics and e-assessment of key transversal competences, which could be adopted by interested stakeholders promoting educational change. The methods of the project are founded on a holistic view of students learning, personal and social development, going beyond subject boundaries and finding application in a wide spectrum of curriculum subjects. The TRANSIt approach contributes to the development of creativity, adaptation to the rapidly changing circumstances, intercultural and multilingual competences, social development, “learning to learn” competences and an improved perception of oneΆs own capacity to solve problems. The proposed project aims to add its contribution towards the improvement of the quality of competence education by improving a) teachersΆ awareness of key competences and b) teachersΆ professional skills regarding the didactics and e-assessment of the key competences with the use of ePortfolios, supporting them to bring European and national policies into practice. The impact of the training material will be assessed by authentic (nontraditional) assessment methods analysing qualitative dimensions, such as the behavioural change of teachers towards the importance of competence acquisition by their students, qualitative and quantitative characteristics of user-generated content uploaded in the e-portfolios. An effective training approach will directly contribute to designing such teaching and learning activities that may increase studentsΆ motivation and thereby supporting and enhancing the acquisition of transversal key competencies by all students, closely reflecting the aim of the LLP programme in terms of improving studentsΆ motivation to learn, and learning to learn skills. 1/11/2012 - 31/10/2014
Το έργο Pumo στοχεύει στην ενίσχυση του γλωσσικού αισθήματος και της ταυτότητας των παιδιών των μεταναστών /ομογενών, τα οποία δεν φοιτούν σε εθνικά σχολεία ή, αν φοιτούν, η μητρική τους γλώσσα χρειάζεται ενίσχυση. Το πρόγραμμα προσβλέπει στον καθορισμό της κοινωνικής ταυτότητας των μεταναστών/ ομογενών και των παιδιών τους, καθώς και στην ενίσχυσή τους, έτσι ώστε σε περίπτωση παλιννόστησης να είναι δυνατή και απρόσκοπτη, η ενσωμάτωσή τους στην ελληνική κοινωνία. Αρχικά, αποσκοπεί στον προσδιορισμό των αναγκών των διδασκόντων αλλά και στη στοχευμένη ενίσχυση του έργου τους. Τελικός στόχος του προγράμματος είναι η εκπαίδευση των εκπαιδευτικών που διδάσκουν την ελληνική γλώσσα σε παιδιά που ζουν στο εξωτερικό και παρακολουθούν μαθήματα , ιδιωτικά ή οργανωμένα από άλλους φορείς, εκτός του εθνικού σχολείου. 1/10/2012 - 30/9/2014
Το έργο έχει ως στόχο του να καταγράψει το ποσοστό της σχολικής διαρροής που παρατηρείται σε κοινωνικά ευπαθείς ομάδες σε συγκεκριμένες χώρες της Ευρώπης, την ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού και τη διαμόρφωση ενός οδηγού κατάρτισης για τη μείωση της σχολικής διαρροής κοινωνικά ευπαθών ομάδων. Θεωρητικά βασίζεται στην εφαρμογή της προκοινωνικότητας -- της αλληλεγγύης και αλτρουισμού απέναντι στον συνάνθρωπο-- στη σχολική κοινότητα μέσω του αθλητισμού και της ειρηνικής συνύπαρξης πολιτισμικά διαφερόντων μαθητών. 1/10/2011 - 30/9/2013
Το LD-skills έχει ως στόχο την ανάπτυξη των δεξιοτήτων επίλυσης προβλημάτων από τους μαθητές με την προώθηση μεθόδων και προσεγγίσεων που βασίζονται στη διδασκαλία. Για να επιτευχθεί αυτό, θα αναπτυχθεί ένα πλαίσιο κατάρτισης των εκπαιδευτικών που θα τους δίνει μια μεθοδολογία και ένα τρόπο δημιουργίας μαθήματος ο οποίος θα δίνει τη δυνατότητα να αντιληφθούν τον αποτελεσματικό σχεδιασμό μαθήματος σε σχέση με τις εκπαιδευτικές αρχές που μπορεί να ενισχύσουν δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων των μαθητών. Το συγκεκριμένο έργο στοχεύει στο να αναπτύξει ένα πλαίσιο κατάρτισης για να βοηθήσει τους δασκάλους να χρησιμοποιούν τα κατάλληλα εργαλεία εκπαιδευτικού σχεδιασμού και να ενισχύσει τις επαγγελματικές δεξιότητες των εκπαιδευτικών ώστε να μπορούν να εντοπίζουν και να αποφασίζουν για τα κατάλληλα εκπαιδευτικά εργαλεία σχεδιασμού, σύμφωνα με διαφορετικές αποφάσεις για το σχεδιασμό τους. Το LD-skills είναι ένα πιλοτικό έργο που χρηματοδοτείται από το ευρωπαϊκό πρόγραμμα Comenius. Αρχίζει τον Ιανουάριο του 2011 και αναμένεται να διαρκέσει 2 έτη. 1/1/2011 - 31/12/2012
Τα προγράμματα πρακτικής εκπαίδευσης των νέων καθηγητών απαιτούν την παρουσία τους σε πραγματικά σχολεία. Αυτό δεν είναι πάντα εύκολο να γίνει. Το έργο SimAula δημιουργεί ένα ψηφιακό σχολείο για την εκπαίδευση των νέων καθηγητών. Εμπνευσμένο από την τεχνολογία των «σοβαρών παιχνιδιών» στην εκπαίδευση, το έργο δημιουργεί ένα ψηφιακό κόσμο όπου ο εκπαιδευόμενοι μέσω των χαρακτήρων που θα δημιουργήσουν θα κληθούν να διδάξουν σε μια πιστή απεικόνιση τάξης με την χρήση διαδραστικών εκπαιδευτικών σεναρίων. Έτσι ο εκπαιδευόμενος καθηγητής θα μπορεί να εξασκήσει τα διδακτικά και διοικητικά του προσόντα σε ένα περιβάλλον πολύ κοντά στην πραγματικότητα αλλά ταυτόχρονα διασκεδαστικό και ασφαλές. Η ΕΑ στο έργο αυτό θα πιστοποιήσει το εκπαιδευτικό περιβάλλον και θα οργανώσει σεμινάρια εκπαίδευσης με την χρήση της εφαρμογής. 1/11/2010 - 31/10/2012
Το έργο επικεντρώνεται στην επιχειρηματική εκπαίδευση και αγορά εργασίας με στόχο την ενίσχυση της νεανικής επιχειρηματικότητας και τη σύνδεση του σχολείου με την αγορά εργασίας. Στόχος του δικτύου είναι να υποστηρίξει τους νέους της Ευρώπης στη μετάβασή τους από το σχολείο στην αγορά εργασίας και να τους βοηθήσει να αναπτύξουν τις δεξιότητες που είναι απαραίτητες για την προώθηση του επιχειρηματικού πνεύματος. Βασικό αποτέλεσμα θα είναι μια σειρά καλών πρακτικών, οι οποίες θα εστιάζουν σε όσα πρέπει να υλοποιούνται αλλά και σε όσα πρέπει να αποφεύγονται για μια επιτυχημένη καριέρα. Οι θεματικές ενότητες που καλύπτει είναι η επιχειρηματικότητα και η διαχείριση σταδιοδρομίας. ¶μεσα επωφελούμενοι είναι οι φορείς χάραξης πολιτικής στον τομέα της εκπαίδευσης. Μέσα από τις δράσεις του το έργο φιλοδοξεί να βοηθήσει τους νέους να αποκτήσουν τις βασικές δεξιότητες, το επιχειρηματικό πνεύμα και τις ατομικές ικανότητες που είναι απαραίτητες για την προσωπική τους ανάπτυξη και τη μελλοντική τους απασχόληση. 1/10/2010 - 30/9/2013
Το έργο UniSchooLabS προωθεί τη συνεργασία μεταξύ Πανεπιστημίων και σχολείων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης παρέχοντας πρόσβαση σε απομακρυσμένα επιστημονικά εργαστήρια μέσω διαδικτύου και κινητών συσκευών. H πλατφόρμα του UniSchooLabS δίνει τη δυνατότητα στους χρήστες να διεξάγουν πειράματα εξΆ αποστάσεως, δηλαδή, να κάνουν πραγματικά πειράματα με εξοπλισμό που βρίσκεται σε διαφορετική τοποθεσία από τη δική τους, χωρίς να έχουν άμεση επαφή με τον εξοπλισμό, αλλά χρησιμοποιώντας νέες τεχνολογίες τηλεπικοινωνίας. Κατά τη διάρκεια του έργου η πλατφόρμα του UniSchooLabS χρησιμοποιήθηκε επιτυχώς σε περισσότερες από 10 σχολεία σε Γερμανία, Ελλάδα και Ιταλία. 1/10/2010 - 30/9/2012
Σκοπός του έργου είναι να δώσει την δυνατότητα στους δασκάλους που διδάσκουν την επιστήμη των υπολογιστών στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση να εκμεταλλευτούν μοντέρνες εκπαιδευτικές γλώσσες προγραμματισμού στο πλαίσιο μαθητο-κεντρικών παιδαγωγικών διατάξεων έτσι ώστε να συνεισφέρουν στο να κάνουν τα μαθήματα αποτελεσματικά, δημιουργικά και ελκυστικά. Θα αναπτύξει κατάλληλη διδακτέα υλη, θα συγκεντρώσει και θα προσαρμόσει την καταλληλότερη εκπαιδευτική γλώσσα προγραμματισμού, θα αναπτύξει εκπαιδευτικό υλικό για τους δασκάλους καθώς και υλικό για την εκπαίδευση των μαθητών και θα το αξιολογήσει στο πλαίσιο κατάλληλων εκπαιδευτικών σεναρίων. 1/10/2009 - 30/9/2011
Το πρόγραμμα εστιάζει στην βελτίωση της συνεχούς επιμόρφωσης εκπαιδευτικών και προσωπικού υποστήριξης Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) εκπαιδευτικών ιδρυμάτων σχετικά με θέματα που αφορούν στην οργάνωση, διαμοίραση, χρήση και επαναχρησιμοποίηση ψηφιακών πηγών μάθησης, οι οποίες είναι προσβάσιμες ηλεκτρονικά μέσω αποθηκών μάθησης σε όλη την Ευρώπη. Εν γένει, το πρόγραμμα αποσκοπεί στη βελτίωση των πρακτικών που εφαρμόζουν οι εκπαιδευτικοί σε όλους τους τομείς της επαγγελματικής τους δραστηριότητας, συνδυάζοντας δεξιότητες στις ΤΠΕ με καινοτομίες στην παιδαγωγική, στο πρόγραμμα σπουδών και στην οργάνωση των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων. 1/11/2008 - 31/10/2010
Το έργο “ CarCouIT - Career Counselors Interactive Training” απευθύνεται σε Συμβούλους Σταδιοδρομίας και εκπαιδευτικούς, που παρέχουν υπηρεσίες αγωγής σταδιοδρομίας στο χώρο του σχολείου και ενδιαφέρονται για τη συνεχή προσωπική τους ανάπτυξη και βελτίωση των δεξιοτήτων τους. Το έργο δίνει ιδιαίτερη έμφαση στη βιωματική εκπαίδευση συμβούλων σε θέματα προσωπικής και κοινωνικής ανάπτυξης, στη βελτίωση τεχνικών και στην ανάπτυξη συνδέσμων των συμβούλων με την αγορά εργασίας, ώστε να είναι ενήμεροι των αναγκών της αγοράς εργασίας. Οι δραστηριότητες και τα εκπαιδευτικά σεμινάρια που αναπτύσσονται στα πλαίσια του έργου, χαρακτηρίζονται από ευελιξία, ώστε να είναι δυνατή η προσαρμογή τους σε όλους τους χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. 1/12/2007 - 30/11/2009
Το έργο αποτέλεσε ένα δίκτυο συλλογής και διάδοσης καλών πρακτικών για τη βελτίωση των πολιτικών, στρατηγικών, δομών και διαδικασιών του επαγγελματικού προσανατολισμού στην Ευρώπη. Στόχος του έργου ήταν να ενισχύσει τη μετάβαση από τη σχολική εκπαίδευση στον κόσμο της εργασίας και της απασχόλησης. Η φιλοσοφία του έργου πρέσβευε ότι ο καλύτερος τρόπος για την καταπολέμηση της ανεργίας των νέων είναι η μεγαλύτερη και πιο αποτελεσματική σύνδεση του κόσμου του σχολείου με τον κόσμο της εργασίας. Αν και υπάρχουν πολλές κατευθυντήριες γραμμές και βέλτιστες πρακτικές στις ευρωπαϊκές χώρες, ωστόσο δεν είναι σαφή τα βασικά κριτήρια για την επιτυχή μετάβαση των νέων από το σχολείο στην εργασία. Στο πλαίσιο των εργασιών του δικτύου διερευνήθηκαν, αναλύθηκαν και διαδόθηκαν πρακτικές για τη σωστή προετοιμασία, τον προσανατολισμό και την καθοδήγηση των νέων στην επιλογή επαγγέλματος και εργασιακής απασχόλησης. 1/10/2007 - 30/9/2010
Παρακαλούμε εισάγετε το e-mail σας για να λαμβάνετε ενημερωτικό υλικό.
Τα νέα μας
Βιβλία για τον ΟΕΔΒ
Τα βιβλία του Υπουργείου Παιδείας για το μάθημα της Φυσικής Ε' και Στ' Δημοτικού και Γερμανικών για το Γυμνάσιο είναι έργο των καθηγητών της Ελληνογερμανικής Αγωγής. συνέχεια
Εγκαταστάσεις
Τη σχολική χρονιά 2006-07 λειτούργησε στην Παλλήνη ένα υπερσύγχρονο και υψηλών προδιαγραφών σχολικό συγκρότημα για όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης. συνέχεια
Εξετάσεις γερμανικής γλώσσας
Διεξαγωγή εξετάσεων FIT 1 και FIT 2 του Ινστιτούτου Goethe στην Ελληνογερμανική Αγωγή. συνέχεια