Αρχική σελίδα | Ερευνητική δραστηριότητα | Ευρωπαϊκά και διεθνή προγράμματα
 

Ευρωπαϊκά και διεθνή προγράμματα

Lifelong Learning Programme | Transversal ICT

GEOTHNK
GEOTHNK brings together many different organisations with high quality and unique expertise in their field who have decided to join forces in a European effort to propose a scientifically grounded, technologically sustainable, and organisationally disruptive framework to meet the challenge for the development of new learning pathways across traditional education sectors and informal learning situations making effective use of open educational practices and resources. The project develops a methodological approach that will support learners (students, university students and adult learners) to apply spatial thinking and purposefully address spatial concepts, across all curricular areas and at any developmental level. This approach will help them grasp the interdisciplinary character of fundamental spatial concepts. On the other hand, it will ground the coherence of the curriculum, reveal interrelations among disciplines and apply fundamental reasoning and thinking to everyday life developing problem-solving skills of the target groups. Up to now, disciplines in the curriculum seem as isolated islands bearing no relation to each other and are often taught as a catalogue of irrelevant terms. The project will change this view in teaching since it will enable linking of knowledge across disciplines.
1/1/2013 - 30/11/2015
HANDSON
The Hands-On ICT (HANDSON) project aims at facilitating the integration of ICT tools in teaching and learning by developing a learning-by-doing environment to be explored by themselves or with the guidance of a mentor. The environment offers teachers a set of learning activities complemented with: 1) the competences it addresses, 2) the lesson plan, 3) the open source ICT tool, 4) the open content, 5) a sandbox for the tool. In addition, teachers find a ready-to-use online space to bring students over to carry out the activities with the appropriate ICT. In sum, HANDSON is a holistic environment that provides teachers everything they need to learn in relation to the choice making and use of the most suitable ICT tools for a given pedagogical activity while also providing the cloud arena for putting into practice these activities with students. The initial activities will be based on creativity techniques. By addressing transversal competences in today¶s knowledge society we reach out to teachers across a wide variety of sectors and subject contents. The HANDSON environment allows for the practice required to really learn a creativity method. The HANDSON environment main targets are SE and VET teachers and HE faculty members. Teacher trainers are also main users of the project outputs. The end goal is to improve the quality of teaching and learning by increasing the digital skills of both teachers and as a consequence of students.
1/1/2013 - 30/4/2015
WikiSKills
Το έργο WikiSkills έχει ως στόχο να αναλύσει και να εφαρμόσει τα οφέλη από την υιοθέτηση μιας κουλτούρας wiki στα πλαίσια της δια βίου μάθησης. Οι συμμετέχοντες από διάφορες εκπαιδευτικούς τομείς και ηλικίες, θα μάθουν πώς να χρησιμοποιούν τα wikis για την κοινωνικο-επαγγελματική τους εξέλιξη. Το έργο θα αναπτύξει, θα εφαρμόσει και θα αξιολογήσει ένα καινοτόμο πρόγραμμα σπουδών κατάρτισης που εστιάζει εφαρμόζονται τα wiki περιβάλλοντα σε εκπαιδευτικές κοινότητες, έτσι ώστε να επιτύχουν υψηλούς μαθησιακούς στόχους και να προωθήσουν μια κοινότητα μεταξύ των μαθητών της Ευρώπης. Το έργο προωθεί καινοτόμες παιδαγωγικές προσεγγίσεις που εστιάζουν στη δημιουργικότητας, την ανταγωνιστικότητας και το επιχειρηματικό πνεύματος. Το πρόγραμμα Wiki-Skills στοχεύει στην παροχή ευκαιριών για ουσιαστική συνεργατικές δραστηριότητες μάθησης, την προώθηση του ψηφιακού γραμματισμού, καθώς και τις κοινωνικές δεξιότητες, ικανότητες γραφής και κριτικής σκέψης. Επιπλέον αναπτύσσει μια βιώσιμη εικονική κοινότητα πρακτικής μεταξύ των διαφόρων χωρών του έργου και με την ενεργοποίηση των εκπαιδευτικών κοινοτήτων προσπαθεί να συμβάλει στην πραγματική κοινωνία της πληροφορίας.
1/1/2012 - 31/12/2014
eLene2learn
Το έργο φιλοδοξεί να συλλέξει καλές πρακτικές που αφορούν τη χρήση τεχνολογικών εργαλείων (blogs, serious games, portals, second life applications) στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση προκειμένου να προάγει την ικανότητα του να μαθαίνεις μέσα από εκπαιδευτικές δραστηριότητες. Στόχος του εγχειρήματος η επιτυχής μετάβαση των μαθητών από τη δευτεροβάθμια στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και η ανάπτυξη μεταγνωστικών δεξιοτήτων που θα τους βοηθήσουν να αντεπεξέλθουν στη φοιτητική και επαγγελματική τους ζωή.
1/12/2011 - 30/11/2014
KLiC - Kicking Life into Classroom

Έχοντας ως βάση την επιτυχή δοκιμή και τη θετική αξιολόγηση των φορετών υπολογιστικών συστημάτων που αναπτυχθηκαν στο έργο InLOT, το έργο Kicking Life into Classroom (KLiC) έρχεται με να συνδέσει τη δραστηριότητα στο σχολικό εργαστήριο με την άθληση και το παιχνίδι των μαθητών.
Η διαφορά του νέου αυτού έργου σε σχέση με τα προηγούμενα έργα που ανέπτυξαν και εξέλιξαν τα φορετά υπολογιστικά σύστημα έγκειται στο ότι το KLiC εστιάζει στον εκπαιδευτικό συνδυασμό των δραστηριοτήτων και στην ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού, όπως για παράδειγμα εργαστηριακές ασκήσεις φυσικής και φυσικής αγωγής, που:

  • υποστηρίζει τις εφαρμογές του φορετού συστήματος,
  • συνδέει το φορετό σύστημα με το αναλυτικό πρόγραμμα του σχολείου και
  • προωθεί την ενεργή συμμετοχή των μαθητών στη διαδικασία της μάθησης

Έτσι οι μαθητές με την καθοδήγηση των καθηγητών τους

  • φορούν μια μπλούζα με ενσωματωμένους αισθητήρες που εππιτρέπει σε πραγματικό χρόνο την καταγραφή διαφόρων παραμέτρων (επιτάχυνση, θερμοκρασία σώματος, καρδιακοί παλμοί, ρυθμός αναπνοής)
  • φορούν αισθητήρες επιτάχυνσης χεριού ή/και ποδιού
  • μπορούν να έχουν μαζί τους μια μπάλα εντός της οποίας έχει τοποθετηθεί ειδικό επιταχυνσιόμετρο

και καταγράφουν τις δραστηριότητες τους σε πραγματικό χρόνο. Εν συνεχεία, με την εφαρμογή του κατάλληλου λογισμικού μέσα στη σχολική τάξη μελετούν τα δεδομένα τους και τα συσχετίζουν με την αθλητική τους δραστηριότητα. Επιπλέον, μπορούν να προχωρήσουν σε περαιτέρω ανάλυση σχηματίζοντας γραφικές παραστάσεις και να συνδέσουν τα ευρήματα τους με τις γραφικές παραστάσεις των διδακτικών τους βιβλίων.
Με την πιλοτική εφαρμογή του παραπάνω έργου στο σχολείο μας το καθημερινό παιχνίδι και οι εμπειρίες των μαθητών γίνονται η βάση δόμησης της γνώσης ενώ ενισχύεται το ενδιαφέρον των μαθητών για την φυσική


1/1/2010 - 31/12/2011
SCeTGo - Science Center To Go

Το έργο Science Center To Go αποτελεί μια φιλόδοξη και καινοτόμο προσέγγιση για την διδασκαλία των φυσικών επιστημών στη σχολική τάξη. Συνήθως η χρήση των τεχνολογιών της  επαυξημένης πραγματικότητας στο χώρο της εκπαίδευσης περιορίζεται σε διαδραστικά εκθέματα κέντρων ή μουσείων επιστήμης, που επιτρέπουν την οπτικοποίηση αόρατων παραμέτρων (όπως ο μαγνητισμός, η τριβή, η ροή του αέρα κ.ο.κ) επάνω σε πραγματικές εικόνες βοηθώντας στην καλύτερη κατανόηση φυσικών φαινομένων.  Το έργο Science Center To Go ακολουθώντας αντίθετη πορεία φέρνει την τεχνολογία της επαυξημένης πραγματικότητας στη σχολική τάξη.

 Στο πλαίσιο του έργου έχουν κατασκευαστεί πέντε εκθέματα-μινιατιούρες που καλύπτουν διάφορα φαινόμενα και θεματικές περιοχές της φυσικής. Οι μαθητές κάνοντας χρήση της τεχνολογίας αυτής έχουν την δυνατότητα όχι μόνο να δουν διάφορες αόρατες φυσικές παραμέτρους (π.χ. συχνότητα ακουστικού κύματος) αλλά και να συνειδητοποιήσουν πως αυτές αλλάζουν μέσω της διαδραστικής αλληλεπίδρασης τους με τα εκθέματα.

Το πρόγραμμα που εφαρμόζεται πιλοτικά στην Ελληνογερμανική Αγωγή και σε επιλεγμένα σχολεία της Αυστρίας και του Ην. Βασιλείου ανοίγει νέους δρόμους για τον τρόπο διδασκαλίας των φυσικών επιστημών ενώ παράλληλα «μυεί» τους μαθητές στις τεχνολογίες του μέλλοντος.


1/1/2010 - 31/12/2011
SoRuraLL!
Το έργο SoRurall είχε ως στόχο να εξετάσει τις δυνατότητες που προσφέρουν τα εργαλεία και οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης στα άτομα που ζουν σε γεωγραφικά και κοινωνικό –οικονομικά μη προνομιούχες αγροτικές περιοχές. Σε αυτό το πλαίσιο αναπτύχθηκαν και υλοποιήθηκαν πειραματικές προσεγγίσεις εκμάθησης, ενώ παράλληλα εξετάστηκαν οι δυνατότητες που προσφέρονται από τις νέες αυτές τάσεις και εργαλεία κοινωνικής δικτύωσης για την ενίσχυση των απομακρυσμένων πληθυσμών της Ευρώπης, στοχεύοντας στην αποτελεσματική και ουσιαστική διά βίου μάθηση.
1/10/2009 - 30/9/2011
LA@CERN
Το έργο «Μαθαίνοντας με το πείραμα ¶τλας στο CERN» αξιοποιώντας τις υπάρχουσες βάσεις επιστημονικών δεδομένων μεγάλων ερευνητικών κέντρων και χρησιμοποιώντας μια σειρά εργαλείων για την κατανόηση φαινομένων του μικρόκοσμου επιδιώκει να συνδέσει το σχολικό εργαστήριο με την επιστημονική έρευνα αιχμής που τελείται στο χώρο της φυσικής στοιχειωδών σωματιδίων. Στο πλαίσιο του έργου προτείνεται η δημιουργία ενός εκπαιδευτικού περιβάλλοντος που θα προσφέρει την δυνατότητα πρόσβασης σε πειραματικά δεδομένα του CERN που θα συλλέγονται σε σχεδόν πραγματικό χρόνο αλλά και σε διαδραστικά εργαλεία ανάλυσης των δεδομένων αυτών. Τα εκπαιδευτικά αυτά εργαλεία τα οποία δύναται να χρησιμοποιηθούν τόσο από μαθητές όσο και από τους καθηγητές τους έχουν αναπτυχθεί από επιστήμονες που εργάζονται στο πείραμα ¶τλας. Επιπλέον το LA@CERN παρέχει εκπαιδευτικό υλικό όπως δισδιάστατες και τρισδιάστατες κινούμενες απεικονίσεις φυσικών διεργασιών σε μορφή παρόμοια με παιχνίδι υπολογιστή καθώς επίσης και υλικό για δασκάλους ή μαθητές αλλά και εφαρμογές για εκπαιδευτικές εργασίες ή συνεργατικές δραστηριότητες. Οι στόχοι του έργου LA@CERN είναι η δημιουργία εκπαιδευτικών σεναρίων για την κατανόηση επιστημονικών εννοιών ή αρχών ή ακόμη ερωτημάτων που ανακύπτουν από την παρουσίαση των πειραμάτων του CERN όπως και η ανάπτυξη και αξιολόγηση ενός διαδικτυακού περιβάλλοντος, της διαδικτυακής πύλης LA@CERN, που θα υποστηρίζει και θα προβάλλει την εφαρμογή των προτεινόμενων σεναρίων. Το πρόγραμμα εφαρμόζεται δοκιμαστικά σε σχολεία, πανεπιστήμια και κέντρα επιστημών στην Ελλάδα, Φιλανδία, Αυστρία, Ηνωμένο Βασίλειο και Ελβετία (CERN).
1/12/2008 - 30/11/2010
EXPLOAR
Το έργο EXPLOAR συνδέει την εκπαιδευτική εκδρομή με το αναλυτικό πρόγραμμα του σχολείου αξιοποιώντας την τεράστια γνώση που είναι συγκεντρωμένη στα μουσεία με την κατάργηση των τοίχων του επιστημονικού κέντρου ή μουσείου και την εικονική μεταφορά του μουσείου στην τάξη και αντίστροφα. Το έργο EXPLOAR κάνει χρήση εργαλείων επαυξημένης πραγματικότητας έτσι ώστε εικονικά τρισδιάστατα αντικείμενα και αναπαραστάσεις να προβάλλονται στο οπτικό πεδίο των μαθητών ή των επισκεπτών μέσω φορετών συσκευών και να ενσωματώνονται στο φυσικό περιβάλλον του μουσείου στα πλαίσια ενός εκθέματος ή πειράματος. Με τον τρόπο αυτό πολλές «αόρατες» παράμετροι των φυσικών φαινομένων (π.χ. οι δυνάμεις, τα πεδία, τα κύματα, τα φορτία κ.α.) θα οπτικοποιούνται για την καλύτερη κατανόηση τους από τους μαθητές.
1/11/2007 - 31/10/2009

 

 
Η Ελληνογερμανική Αγωγή
Βαθμίδες εκπαίδευσης
Εκπαιδευτικά τμήματα
Εργασίες μαθητών
Απόφοιτοι
Ερευνητική δραστηριότητα
Τμήμα έρευνας και ανάπτυξης
Ευρωπαϊκά και διεθνή προγράμματα
Εθνικά προγράμματα
Εκδόσεις
Ομιλίες-Παρουσιάσεις
Συνεργασίες-Δίκτυα
Συνέδρια
Ανθρώπινο δυναμικό
Εκδηλώσεις
Εκδοτική δραστηριότητα
Εγγραφές νέων μαθητών
Θέσεις εργασίας
 Ενημερωτικό υλικό
Παρακαλούμε εισάγετε το e-mail σας για να λαμβάνετε ενημερωτικό υλικό.
το e-mail σας:
 Τα νέα μας
Βιβλία για τον ΟΕΔΒ
Τα βιβλία του Υπουργείου Παιδείας για το μάθημα της Φυσικής Ε' και Στ' Δημοτικού και Γερμανικών για το Γυμνάσιο είναι έργο των καθηγητών της Ελληνογερμανικής Αγωγής.
συνέχεια
 
Εγκαταστάσεις
Τη σχολική χρονιά 2006-07 λειτούργησε στην Παλλήνη ένα υπερσύγχρονο και υψηλών προδιαγραφών σχολικό συγκρότημα για όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης.
συνέχεια
 
Εξετάσεις γερμανικής γλώσσας
Διεξαγωγή εξετάσεων
FIT 1 και FIT 2
του Ινστιτούτου Goethe στην Ελληνογερμανική Αγωγή.
συνέχεια