STUDENT INFO
All info should be provided in English. Please use CAPITAL LETTERS
 
Country:
City:
Name the City e.g. ATHENS
School:
School Name e.g. 2ND HIGH SCHOOL OF ATHENS
Teacher:
Teachers Name e.g. GEORGE PAPPAS
Classroom ID:
This ID is given by the teacher to all students and contains the date (yymmdd), the first two letters of the teacher's Name and the first three letters of his/her Surname. For an event taking place on March 19th, 2015 by the teacher GEORGE PAPPAS the ID should be: 150319GEPAP
Student ID:
This ID is unique for every student and will be used in the pre- and post-tests. It consists of the day of the month the student was born, the first two letters of the student's Name and the first three letters of his/her Surname. For the student YANNIS DOUMAS born on the 14th of a specific month the ID would be: 14YADOU
Τest:

 


Ερωτηματολόγιο


 

1. Αν ο Ερατοσθένης ζούσε στην Ευρώπη, τότε θα μπορούσε να δεί το είδωλο του ηλίου στον πάτο του πηγαδιού ακριβώς όπως το είδε στην Συήνη; Αν ναι, πότε ή πού θα το παρατηρούσε αυτό;

   Ναι, θα μπορούσε να δεί το είδωλο του ηλίου στον πάτο ενός πηγαδιού εάν έκανε την μέτρησή του κοντά στις 20 Μαρτίου

   Όχι, δεν θα μπορούσε να δεί το είδωλο του ηλίου στον πάτο του πηγαδιού

   Ναι, θα μπορούσε να δεί το είδωλο του ηλίου στον πάτο ενός πηγαδιού εάν έκανε την μέτρησή του σε μια περιοχή ίδιου γεωγραφικού μήκους με την Συήνη

   Ναι, θα μπορούσε να δεί το είδωλο του ηλίου στον πάτο ενός πηγαδιού εάν ζούσε κοντά στον Βόρειο Πόλο



2. Δύο άνθρωποι αποφασίζουν να μετρήσουν την σκιά μιας ράβδου μήκους 1m στο τοπικό μεσημέρι. Ο ένας κάνει την μέτρηση κατά την εαρινή ισημερία (20/3) και ο άλλος στην φθινοπωρινή ισημερία (21/9). Στην συνέχεια αποφασίζουν να μοιραστούν τα αποτελέσματά τους. Μπορούν να μετρήσουν την περιφέρεια της γής;

   Όχι, εκτός εάν βρίσκονται και οι δύο στον ισημερινό σε διαφορετικές τοποθεσίες και γνωρίζουν την απόσταση ανάμεσα σε αυτές τις τοποθεσίες

   Όχι, επειδή έκαναν την μέτρησή τους σε διαφορετικούς χρόνους στους οποίους η γή βρίσκεται σε διαφορετικές θέσεις ως προς τον ήλιο

   Ναι, δεδομένου ότι βρίσκονται στο ίδιο γεωγραφικό μήκος και γνωρίζουν την απόσταση ανάμεσα στις δύο περιοχές τους.

   Ναι, όσο βρίσκονται στην ίδια περιοχή



3. Δύο πόλεις με το ίδιο γεωγραφικό μήκος

   θα έχουν τοπικό μεσημέρι την ίδια ώρα μόνα αν βρίσκονται και οι δύο στο ίδιο ημισφαίριο

   θα έχουν διαφορετικό τοπικό μεσημέρι αναλόγως αν είναι στο βόρειο ή στο νότιο ημισφαίριο

   θα έχουν διαφορετικό τοπικό μεσημέρι αναλόγως της εποχής και της περιοχής

   θα έχουν τοπικό μεσημέρι την ίδια ώρα



4. Αν το σχολείο σας έχει την επιλογή να συνεργαστεί με ένα άλλο σχολείο στο ίδιο γεωγραφικό μήκος ώστε να ανταλλάξουν δεδομένα και να εκτελέσουν το πείραμα του Ερατοσθένη στις 20/3, πως θα επιλέγατε το συνεργαζόμενο σχολείο ώστε να ελαχιστοποιήσετε το σφάλμα στους υπολογισμούς σας;

   Ένα σχολείο το οποίο βρίσκεται όσο το δυνατόν πιο κοντά στον ισημερινό, επειδή η σκιά της ράβδου θα είναι πολύ μικρή και άρα θα μπορεί να μετρηθεί με μεγαλύτερη ακρίβεια

   Είναι αδιάφορο δεδομένου ότι τα δύο σχολεία βρίσκονται στο ίδιο γεωγραφικό μήκος

   Ένα σχολείο το οποίο είναι πολύ μακριά από το δικό σας έτσι ώστε η απόσταση ανάμεσα στα δύο σχολεία να αντιστοιχεί σε μεγαλύτερη κεντρική γωνία, άρα η μέτρησή της να είναι ακριβέστερη

   Ένα σχολείο το οποίο βρίσκεται πολύ κοντά στο δικό σας, έτσι ώστε η απόσταση ανάμεσα στα δύο σχολεία να είναι μικρή και άρα να μπορεί να μετρηθεί με μεγαλύτερη ακρίβεια



5. Το πείραμα του Ερατοσθένη έγινε πρώτη φορά

   Κοντά στις πιο ζεστές ημέρες του καλοκαιριού

   Στις 21 Ιουνίου κατά το θερινό ηλιοστάσιο

   Στην ημέρα του χρόνου που η διάρκεια της μέρας και της νύχτας είναι ίσες

   Στις 20 Μαρτίου κατά την εαρινή ισημερία



6. Αν οι ακτίνες του ήλιου θεωρούμε ότι είναι παράλληλες όταν φθάνουν στην γή, τότε κατά το χειμερινό ηλιοστάσιο (21/12) θα είναι:

   κάθετες στο έδαφος κατά την διάρκεια του τοπικού μεσημεριού στον Νότιο και τον Βόρειο Πόλο

   κάθετες στο έδαφος κατά την διάρκεια του τοπικού μεσημεριού σε οποιαδήποτε τοποθεσία στον Τροπικό του Αιγόκερου

   κάθετες στο έδαφος κατά την διάρκεια το τοπικού μεσημεριού σε οποιαδήποτε τοποθεσία στον Ισημερινό

   κάθετες στο έδαφος κατά την διάρκεια του τοπικού μεσημεριού σε οποιαδήποτε τοποθεσία στον τροπικό του Καρκίνου



7. Θεωρώντας ότι οι ακτίνες του ήλιου έρχονται από πολύ μεγάλη απόσταση, το πείραμα του Ερατοσθένη μπορεί να είναι η βάση για να αποδειχθεί ότι:

   η γή περιφέρεται γύρω από τον ήλιο

   η γή δεν είναι επίπεδη

   η γή είναι σφαιρική

   η γή περιστρέφεται γύρω από τον άξονά της



8. Αν τοποθετήσω μία ράβδο μήκους 1m σε δύο διαφορετικές τοποθεσίες με το ίδιο γεωγραφικό πλάτος, τότε

   θα έχουν το ίδιο μήκος σκιάς στο τοπικό μεσημέρι της ίδιας ημέρας

   θα έχουν το ίδιο μήκος σκιάς στο τοπικό μεσημέρι μόνο στις 20 Μαρτίου

   θα έχουν διαφορετικό μήκος σκιάς στο τοπικό μεσημέρι μετρημένο την ίδια ημέρα

   θα έχουν διαφορετικό μήκος σκιάς στο τοπικό μεσημέρι αναλόγως του γεωγραφικού μήκους



9. Αν τοποθετήσουμε αυτοκίνητα (θεωρώντας ότι το μήκος του αμαξιού είναι κατά προσέγγιση 4m) το ένα πίσω απ' το άλλο κατα μήκος της περιφέρειας της γής με σκοπό να την καλύψουμε πλήρως, θα χρειαστούμε

   100 εκατομμύρια αυτοκίνητα

   1 δισεκατομμύριο αυτοκίνητα

   10 εκατομμύρια αυτοκίνητα

   1 εκατομμύριο αυτοκίνητα