Αρχική σελίδα | Η Ελληνογερμανική Αγωγή | Ίδρυση
 

Ίδρυση

1961

Η πορεία των εκπαιδευτηρίων «Ελληνογερμανική Αγωγή» ξεκίνησε πριν από 50 χρόνια, το 1961, όταν η Σάντη Σάββα, απόφοιτος της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών, με μεταπτυχιακές σπουδές στη Γερμανία και Ιταλία, ιδρύει με τον αδελφό της Δημήτριο Παναγέα, επιχειρηματία, ένα ιδιωτικό σχολείο πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Η 1η Αυγούστου 1961 είναι η ημέρα έκδοσης του πρώτου εγγράφου, που αναφέρεται στην ίδρυση του Νηπιαγωγείου και του Δημοτικού. Με την απόφαση της 18ης Νοεμβρίου 1961 το σχολείο αποκτά την προσωνυμία «Λύκειον Ελληνική Αγωγή» συνοδευόμενη από το «Αιέν αριστεύειν», που διατηρείται μέχρι σήμερα στο έμβλημα του σχολείου.

Ένα μικρό κτίριο στην Κυψέλη, στην οδό Σκύρου και Στροφάδων 4, με μόλις τέσσερις αίθουσες για το Δημοτικό και μία πιο μεγάλη για το Νηπιαγωγείο στέγασε τους πρώτους 33 μαθητές και τους 3 δασκάλους του νεοσύστατου σχολείου.

 
1966

Tο φθινόπωρο του 1966 το σχολείο μεταφέρεται σε ιδιόκτητες εγκαταστάσεις στο Χαλάνδρι, στην οδό Δουκίσσης Πλακεντίας, που τότε ονομαζόταν Στυλιανού Χούτα. Το Σεπτέμβριο του 1966 το σχολείο έχει πέντε αίθουσες, καθώς και μικρό θέατρο και παιδική χαρά. Οι μαθητές φτάνουν τους 100. Χρόνο με το χρόνο ο αριθμός των μαθητών αυξάνει, καθώς το σχολείο εδραιώνεται στη συνείδηση των γονέων, που το περιβάλλουν με αγάπη και εμπιστοσύνη.

 
1969
1969Το 1969 αποτελεί σημαντικό σταθμό στην ιστορία του σχολείου. Αποφασίζεται o προσανατολισμός προς τη γερμανική παιδεία, εισάγεται το μάθημα των γερμανικών σε όλες τις τάξεις και το σχολείο μετονομάζεται «Ελληνογερμανική Αγωγή». Στο πλαίσιο μιας πολύπλευρης εκπαίδευσης, το σχολείο παράλληλα με τη συστηματική διδασκαλία των ελληνικών μαθημάτων επιδιώκει τόσο στο μάθημα των γερμανικών όσο και μέσα από κοινωνικές και πολιτιστικές δραστηριότητες να διδάξει τη γερμανική γλώσσα αλλά παράλληλα να φέρει τους μαθητές σε επαφή με το γερμανικό πολιτισμό.
 
1976

1974Το Σεπτέμβριο του 1976 το σχολείο αποκτά Γυμνάσιο. Οι μαθητές του μπορούν να ολοκληρώσουν τον κύκλο της βασικής εκπαίδευσης στο ίδιο σχολείο. Το Γυμνάσιο στεγάζεται σε ανεξάρτητη πτέρυγα στο κτιριακό συγκρότημα του Χαλανδρίου. Παράλληλα με τη γερμανική διδάσκεται και η αγγλική γλώσσα, έτσι ώστε οι μαθητές τελειώνοντας το σχολείο να χειρίζονται άριστα δύο ξένες γλώσσες.

Το 1983 φεύγει από τη ζωή ο Δημήτρης Παναγέας, πολύ νωρίς για να χαρεί την ευόδωση των κόπων του για ένα σχολείο ολοκληρωμένο.

Το 1991 η Ελληνογερμανική Αγωγή ολοκληρώνεται ως εκπαιδευτικός οργανισμός με την ίδρυση και τη λειτουργία του Λυκείου.

 
1993


Το 1993 η αλματώδης αύξηση των μαθητών του Γυμνασίου και του Λυκείου οδηγεί στην απόφαση για την ανεξάρτητη λειτουργία των βαθμίδων αυτών. Το δεύτερο σχολικό συγκρότημα της Ελληνογερμανικής Αγωγής, στο οποίο μεταστεγάζονται το Γυμνάσιο και Λύκειο, κτίζεται στην Παλλήνη, σε μια έκταση 20.000 τ.μ.. Το νέο σύγχρονο κτιριακό συγκρότημα περιλαμβάνει άρτια εξοπλισμένα εργαστήρια για τη φυσική, τη χημεία, τη βιολογία, τα καλλιτεχνικά, τη μουσική, τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές. Παράλληλα, η βιβλιοθήκη, η αίθουσα προβολών, το θέατρο, το κλειστό γυμναστήριο, το κλειστό κολυμβητήριο και οι σύγχρονες υπαίθριες αθλητικές εγκαταστάσεις προσφέρουν σε μαθητές και γονείς τη δυνατότητα για πολιτιστικές, αθλητικές και κοινωνικές δραστηριότητες. Από το 1993 στη διεύθυνση των εκπαιδευτηρίων συμμετέχουν πλάι στην ιδρύτρια του σχολείου Σάντη Σάββα ο Στέλιος Σάββας, μαθηματικός, Ed.M., Columbia University, ο Σταύρος Σάββας, φυσικός, διδάκτορας στη διδακτική των θετικών επιστημών και ο Σταύρος Παναγέας, PhD (MIT), καθηγητής οικονομικών στο Πανεπιστήμιο του Chicago (Booth School of Business).

 
1994

Το 1994 η Ελληνογερμανική Αγωγή καινοτομεί «ανοίγοντας παράθυρο στον κόσμο», καθώς είναι το πρώτο σχολείο στη χώρα μας με μόνιμη σύνδεση στο διαδίκτυο. Η πρόσβαση εκπαιδευτικών και μαθητών στο παγκόσμιο διαδικτυακό ιστό χαρακτηρίζει το διεθνή προσανατολισμό του σχολείου, καθώς προσφέρει ένα δυναμικό μέσο επικοινωνίας και πληροφόρησης, που επιτρέπει τη συνεργασία με σχολεία και πανεπιστημιακά ιδρύματα του εξωτερικού. Την ίδια χρονιά ιδρύεται και το Τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης του σχολείου, στο πλαίσιο του οποίου επιδιώκεται η συμμετοχή της Ελληνογερμανικής Αγωγής σε ελληνικά και διεθνή προγράμματα σχεδίασης, εφαρμογής και αξιολόγησης πρωτότυπων παιδαγωγικών μεθόδων και εφαρμογών. Μέχρι σήμερα το σχολείο έχει συμμετάσχει ως συντονιστής ή ως εταίρος σε 92 εκπαιδευτικά προγράμματα και ερευνητικά έργα συνεργαζόμενο με σχολεία, πανεπιστημιακά ιδρύματα, ερευνητικούς φορείς στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Παράλληλα, κάθε χρόνο μία πλούσια εκδοτική δραστηριότητα του σχολείου σε όλες τις βαθμίδες, με βιβλία στα ελληνικά, γερμανικά και αγγλικά, ενισχύει και διευρύνει το εκπαιδευτικό υλικό που χρησιμοποιείται στην τάξη.
 
1998

1998Τη σχολική χρονιά 1998 - 1999 το σχολείο γνωρίζει μία πολύ μεγάλη επιτυχία. Οι μαθητές του αποκτούν τη δυνατότητα, μόνοι αυτοί από τα ελληνικά σχολεία, να δίνουν εξετάσεις για το δίπλωμα γλώσσας της Συνόδου των Υπουργών Παιδείας της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας (Sprachdiplom der Kultusministerkonferenz). Το δίπλωμα αυτό μαζί με το απολυτήριο του Λυκείου εξασφαλίζει την εισαγωγή τους σε γερμανόφωνα ανώτερα και ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα. Έτσι, οι μαθητές αποκτούν ένα μεγάλο πλεονέκτημα, καθώς αυξάνονται οι επιλογές τους για τη συνέχιση των σπουδών τους. Η επιτυχία αυτή αποτελεί δικαίωση για τον προσανατολισμό του σχολείου και την επί 40 χρόνια μεθοδική και αποτελεσματική διδασκαλία της γερμανικής γλώσσας.

Προτεραιότητα δίνεται στις εξετάσεις εισαγωγής των μαθητών στα πανεπιστημιακά ιδρύματα της Ελλάδας, εξετάσεις στις οποίες σταθερά σημειώνονται εξαιρετικά αποτελέσματα που δικαιώνουν την κοινή προσπάθεια μαθητών και καθηγητών και επιβραβεύουν τους κόπους μίας μεθοδικής προετοιμασίας. Ωστόσο, προκειμένου οι μαθητές να έχουν περισσότερες δυνατότητες επιλογής για τις πτυχιακές αλλά και μεταπτυχιακές σπουδές τους λειτουργεί από το 1998 γραφείο ενημέρωσης για σπουδές στο εξωτερικό, τόσο σε γερμανόφωνα όσο και σε αγγλόφωνα Πανεπιστήμια.

Το 2000 και το 2004 η Ελληνογερμανική Αγωγή λαμβάνει μέρος στους διαγωνισμούς συγγραφής νέων διδακτικών βιβλίων. Και τις δύο φορές οι προτάσεις που καταθέτουν οι συγγραφικές ομάδες προκρίνονται στους διαγωνισμούς του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου. Έτσι, τα βιβλία των φυσικών επιστημών που εκδίδονται από τον Οργανισμό Εκδόσεως Διδακτικών Βιβλίων και διδάσκονται σε όλα τα σχολεία της χώρας με τίτλο «Ερευνώ και Ανακαλύπτω» και αργότερα «Φυσικά», για την Ε΄ και Στ΄ Δημοτικού, είναι το αποτέλεσμα της προσπάθειας της συγγραφικής ομάδας της Ελληνογερμανικής Αγωγής. Παράλληλα, το 2004 προκρίνεται η πρόταση των καθηγητών της Ελληνογερμανικής Αγωγής για τη συγγραφή των βιβλίων γερμανικής γλώσσας της Α΄, Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου, τα οποία διδάσκονται σε όλα τα σχολεία της χώρας, δημόσια και ιδιωτικά.

 
2001

Το καλοκαίρι του 2001, λίγο μετά τη συμπλήρωση 40 χρόνων λειτουργίας του σχολείου, φεύγει από τη ζωή η ιδρύτριά του, Σάντη Σάββα, που μαζί με τον αδελφό της Δημήτρη Παναγέα έβαλαν τα θεμέλια του σχολείου και καθόρισαν τους στόχους για ένα σχολείο ζεστό και ανθρώπινο, ποιοτικό και πολύπλευρο, ένα σχολείο ανοιχτό στις προκλήσεις και την καινοτομία.

 
2004

Από τη σχολική χρονιά 2004-2005 λειτουργεί το Ωδείο της Ελληνογερμανικής Αγωγής αναγνωρισμένο επίσημα από το Υπουργείο Πολιτισμού, στελεχωμένο με έμπειρους δασκάλους - μουσικούς και θέτει ως στόχο όχι μόνο την παροχή σύγχρονης μουσικής παιδείας αλλά και τη δυνατότητα της μουσικής πράξης από τα πρώτα κιόλας βήματα των παιδιών.

 
2006

Ορόσημο για την πορεία του σχολείου αποτελεί και η σχολική χρονιά 2006 - 2007. Τη χρονιά αυτή λειτουργούν για πρώτη φορά όλες οι βαθμίδες της εκπαίδευσης σε νέες ενιαίες εγκαταστάσεις σε έκταση 40.000 τ.μ. στην Παλλήνη. Νηπιαγωγείο, Δημοτικό, Γυμνάσιο και Λύκειο μεταφέρονται σε καινούργια κτίρια, τα οποία υποδέχονται μικρούς και μεγάλους μαθητές το Σεπτέμβριο του 2006. Τα καινούργια κτίρια έχουν σχεδιαστεί, έτσι ώστε να εξασφαλίζεται η ανεξάρτητη λειτουργία όλων των βαθμίδων. Η κτιριακή υποδομή υπηρετεί το όραμα ενός σχολείου σύγχρονου με υψηλές προδιαγραφές και προσφέρει όλες τις δυνατότητες για την αναβάθμιση της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου. Οι νέες εγκαταστάσεις, εκτός από τις απαραίτητες αίθουσες διδασκαλίας, περιλαμβάνουν βοηθητικές αίθουσες, εργαστήρια πληροφορικής, αίθουσες μουσικής, εργαστήρια καλλιτεχνικών, ειδικά εξοπλισμένα εργαστήρια φυσικών επιστημών και τεχνολογίας, αμφιθέατρα, αίθουσες προβολών, βιβλιοθήκες, αίθουσα εκδηλώσεων, αστεροσκοπείο, αίθουσα ρυθμικής, κλειστό γυμναστήριο, κολυμβητήριο, γήπεδα μπάσκετ, βόλεϊ, τένις, γήπεδο ποδοσφαίρου, στίβο, εστιατόριο.

Σε ανεξάρτητη έκταση 6.000 τ.μ., σε μικρή απόσταση από το κεντρικό κτίριο ένας σύγχρονος παιδότοπος υποδέχεται προνήπια και νήπια. Το Νηπιαγωγείο προσφέρει ένα σχολικό περιβάλλον ζεστό και φιλικό για τα μικρά παιδιά που έρχονται για πρώτη φορά σε επαφή με την ιδέα του σχολείου. Έκτός από τις αίθουσες διδασκαλίας, διαθέτει αίθουσα χορού, εστιατόριο, αίθουσα κουκλοθέατρου και δραματοποίησης, αίθουσα ρυθμικής γυμναστικής και ψυχοκινητικής, ανοιχτό παιδότοπο με παιδική χαρά, υπαίθριο θέατρο και βιότοπο, μικρό εκκλησάκι, κολυμβητήριο ειδικά διαμορφωμένο για μικρά παιδιά.

 
2008

Η Ελληνογερμανική Αγωγή είναι μέλος του δικτύου PASCH.
PaschΜία νέα διάκριση για το σχολείο έρχεται το 2008. Το Υπουργείο Εξωτερικών της Γερμανίας ιδρύει το παγκόσμιο δίκτυο PASCH - Schulen: Partner der Zukunft - , στο οποίο συμμετέχουν 1000 επιλεγμένα σχολεία. Η Ελληνογερμανική Αγωγή αποτελεί μέλος του δικτύου από την αρχή της δημιουργίας του.

 
2010

Το 2010 όλες οι αίθουσες διδασκαλίας του σχολείου εξοπλίζονται με διαδραστικούς πίνακες, ενώ το εκπαιδευτικό και διδακτικό υλικό είναι διαθέσιμο και σε ψηφιακή μορφή. Δάσκαλοι και καθηγητές παρακολουθούν ειδικά σχεδιασμένα επιμορφωτικά προγράμματα που έχουν ως στόχο να υποστηρίξουν τους εκπαιδευτικούς στο διδακτικό τους έργο και να αξιοποιήσουν παιδαγωγικά τις δυνατότητες που προσφέρει η σύγχρονη εκπαιδευτική τεχνολογία με προσανατολισμό στην αποτελεσματική εμπέδωση της διδακτέας ύλης από τους μαθητές.

 
2012

Το 2012 το σχολείο αποφασίζει να στηρίξει ουσιαστικά τους μαθητές και τις μαθήτριες του Λυκείου παρέχοντας στη Β΄ και Γ΄ Λυκείου ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα φροντιστηριακής προετοιμασίας για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις. Ο χωρισμός των μαθητών σε ολιγομελή τμήματα και η εντατική προετοιμασία τόσο κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους όσο και κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών διακοπών φέρνουν εντυπωσιακά αποτελέσματα. Τα ποσοστά εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, οι «πρωτιές» των μαθητών μας στις Πανελλαδικές εξετάσεις αλλά και η κατάκτηση των υποτροφιών της DAAD δικαιώνουν για μία ακόμη φορά την επιλογή του σχολείου.

Το σχολείο συνεχίζει δυναμικά την πορεία του. Με διαρκή αναζήτηση και αδιάκοπη προσπάθεια βρίσκεται σταθερά στην εκπαιδευτική πρωτοπορία, ανοικτό στις προκλήσεις και τα οράματα της εποχής. Εκδηλώσεις επικεντρωμένες στις σύγχρονες ανάγκες δίνουν την ευκαιρία στους μαθητές να γνωρίσουν από κοντά και ανταλλάξουν απόψεις με σημαντικούς εκπροσώπους της διεθνούς πολιτικής σκηνής, όπως τον Πρόεδρο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, τον Υπουργό Εξωτερικών της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας και τον Πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων.

Ένα μακρόπνοο πρόγραμμα γίνεται πραγματικότητα. Από το μικρό μισθωμένο κτίριο της Κυψέλης το 1961 με τους 33 μαθητές δημιουργήθηκε ένας πολυδύναμος εκπαιδευτικός οργανισμός με 2200 μαθητές, 235 εκπαιδευτικούς και 330 διοικητικούς υπαλλήλους.

 
Η Ελληνογερμανική Αγωγή
Ίδρυση
Εγκαταστάσεις
Βαθμίδες εκπαίδευσης
Εκπαιδευτικά τμήματα
Εργασίες μαθητών
Απόφοιτοι
Ερευνητική δραστηριότητα
Εκδηλώσεις
Εκδοτική δραστηριότητα
Εγγραφές νέων μαθητών
Θέσεις εργασίας
 Ενημερωτικό υλικό
Παρακαλούμε εισάγετε το e-mail σας για να λαμβάνετε ενημερωτικό υλικό.
το e-mail σας:
 Τα νέα μας
Βιβλία για τον ΟΕΔΒ
Τα βιβλία του Υπουργείου Παιδείας για το μάθημα της Φυσικής Ε' και Στ' Δημοτικού και Γερμανικών για το Γυμνάσιο είναι έργο των καθηγητών της Ελληνογερμανικής Αγωγής.
συνέχεια
 
Εγκαταστάσεις
Τη σχολική χρονιά 2006-07 λειτούργησε στην Παλλήνη ένα υπερσύγχρονο και υψηλών προδιαγραφών σχολικό συγκρότημα για όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης.
συνέχεια
 
Εξετάσεις γερμανικής γλώσσας
Διεξαγωγή εξετάσεων
FIT 1 και FIT 2
του Ινστιτούτου Goethe στην Ελληνογερμανική Αγωγή.
συνέχεια