Παρουσίαση εργασιών κατά του σχολικού εκφοβισμού από τους μαθητές του Δημοτικού
Καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς οι μαθητές μας, πάντα ευαισθητοποιημένοι σε θέματα κοινωνικής αλληλεγγύης, ασχολούνται με δράσεις κατά του Σχολικού Εκφοβισμού. Στις 6 Μαρτίου γιόρτασαν την Πανελλήνια Ημέρα κατά του Σχολικού Εκφοβισμού, όλοι μαζί αλλά και η κάθε τάξη με τον δικό της, ξεχωριστό τρόπο. Πραγματοποίησαν τη δική τους έκθεση στον χώρο του σχολείου παρουσιάζοντας τις εργασίες τους. Έτσι ξεκίνησε η εκστρατεία τους, με τη φωνή τους ενωμένη και δυνατή…
Στην Α’ τάξη τα παιδιά μέσα από ειδικά διαμορφωμένα παιχνίδια αναγνώρισαν πράξεις που στεναχωρούν και αρνητικά συναισθήματα που προκαλούνται σε κάποιον. Το ταξίδι ολοκληρώθηκε με τις υποσχέσεις τους για υπεύθυνη και όμορφη συμπεριφορά, γραμμένες στο μπαλόνι ενός αερόστατου!
Οι μαθητές της Β’ Δημοτικού, με αφορμή το βιβλίο «Ο Τριγωνοψαρούλης» του Βαγγέλη Ηλιόπουλου, συνειδητοποίησαν πόσο σημαντικό είναι να αποδεχόμαστε το διαφορετικό. Συνεργάστηκαν και ένωσαν κάθε φόβο και δισταγμό με τη λύση του. Με αφορμή το βιβλίο της Μαρίας Ρουσάκη «Ο νταής του σχολικού», αναγνώρισαν τον ρόλο του θύματος του θύτη και του παρατηρητή, τα συναισθήματα του Αριστοτέλη και συζήτησαν λύσεις σε συμπεριφορές σχολικού εκφοβισμού και τρόπους αντιμετώπισης.
Οι μαθητές της Γ’ Δημοτικού παρακολούθησαν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Η πλάκα που δεν είναι πλάκα» από το «Χαμόγελο του παιδιού», μπήκαν στη θέση του Μορφονιού, κατέγραψαν τα συναισθήματά τους και τις σκέψεις τους για όσα βίωνε ο ήρωάς τους. Στη συνέχεια, συζήτησαν για τη διαφορετικότητα και τις αξίες του σεβασμού, της ισότητας και της αλληλεγγύης και πρότειναν τρόπους αντιμετώπισης επιθετικών μορφών συμπεριφοράς στην καθημερινότητά τους. Τέλος, έγραψαν τα δικά τους συνθήματα και είπαν όλοι μαζί δυνατά «όχι» στον σχολικό εκφοβισμό!
Στη Δ΄ τάξη τα παιδιά αρχικά ανακάλυψαν τις 12 πανανθρώπινες αξίες και τις παρουσίασαν στους συμμαθητές τους. Έγιναν «Παρατηρητές των Αξιών» καταγράφοντας στάσεις και συμπεριφορές που παρατήρησαν, αλλά και «Υπερασπιστές των Αξιών», αναλαμβάνοντας δράση στο προαύλιο της Γ΄ δημοτικού, προτείνοντας στους μικρούς μαθητές τρόπους να αντιμετωπίζουν τις διαφωνίες τους στη σχολική καθημερινότητα. Τέλος, δημιούργησαν έναν «Κήπο με μαργαρίτες», γεμάτο συμβουλές για το πώς μπορούμε να «νικήσουμε» τον σχολικό εκφοβισμό με οδηγό τις αξίες μας!
Οι μαθητές της Ε΄ Δημοτικού αναγνώρισαν τις μορφές του σχολικού εκφοβισμού μέσα από μελέτη περιπτώσεων. Σκιαγράφησαν τα χαρακτηριστικά και τη συμπεριφορά του θύτη, του θύματος, των παρατηρητών σε περιπτώσεις σχολικού και διαδικτυακού εκφοβισμού και απεικόνισαν τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους σε φιγούρες. Με τα ομαδικά παζλ που οι ίδιοι δημιούργησαν διέδωσαν τα συνθήματά τους κατά του σχολικού εκφοβισμού.
Οι μαθητές της ΣΤ' τάξης αξιοποίησαν το πρόγραμμα “Youth Power”. Μέσα από μελέτη περιπτώσεων αναγνώρισαν τα συναισθήματα του θύματος αλλά και του θύτη και τούς έστειλαν μηνύματα με σκοπό να ενισχύσουν την αυτοπεποίθηση του θύματος και την πίστη στον εαυτό του και, συγχρόνως, να αποτρέψουν τον θύτη. Με σύμμαχο τη δημιουργικότητά τους κατασκεύασαν το δικό τους αλφαβητάρι με συνθήματα κατά της σχολικής βίας!
Έτσι, στις 6 Μαρτίου τα παιδιά διέδωσαν τις σκέψεις και τα μηνύματά τους στη σχολική μας κοινότητα ενώνοντας τις δυνάμεις τους, λέγοντας ένα δυνατό «όχι» σε κάθε μορφή σχολικού εκφοβισμού και ενθαρρύνοντας και άλλους να ακολουθήσουν τα βήματά τους…
Παρακαλούμε εισάγετε το e-mail σας για να λαμβάνετε ενημερωτικό υλικό.
Τα νέα μας
Βιβλία για τον ΟΕΔΒ
Τα βιβλία του Υπουργείου Παιδείας για το μάθημα της Φυσικής Ε' και Στ' Δημοτικού και Γερμανικών για το Γυμνάσιο είναι έργο των καθηγητών της Ελληνογερμανικής Αγωγής. συνέχεια
Εγκαταστάσεις
Τη σχολική χρονιά 2006-07 λειτούργησε στην Παλλήνη ένα υπερσύγχρονο και υψηλών προδιαγραφών σχολικό συγκρότημα για όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης. συνέχεια
Εξετάσεις γερμανικής γλώσσας
Διεξαγωγή εξετάσεων FIT 1 και FIT 2 του Ινστιτούτου Goethe στην Ελληνογερμανική Αγωγή. συνέχεια