H πρώτη επαφή του παιδιού με τη συστηματική μάθηση αποτελεί καθοριστικό
βήμα στη μετέπειτα γνωστική και ψυχική εξέλιξή του. Το Δημοτικό
σχολείο είναι η πυξίδα για τη χάραξη της εκπαιδευτικής πορείας.
Μεριμνώντας για την επιτυχία της, δίνουμε ιδιαίτερη βαρύτητα:
Στην εξατομίκευση της διδασκαλίας και της υποστήριξης του
μαθητή με γνώμονα το χαρακτήρα, τις κλίσεις, τις ενδεχόμενες
δυσκολίες του και κυρίως με σεβασμό στην προσωπικότητά του.
Στην εφαρμογή σύγχρονης μεθοδολογικής προσέγγισης στην καθημερινή
διδασκαλία.
Κεντρικό στοιχείο της προσέγγισης αυτής αποτελεί το ανακαλυπτικό
μοντέλο, που προβλέπει την κατάκτηση της γνώσης μέσα από το
βίωμα, την παρατήρηση, τον προβληματισμό, την ανάλυση και την
έρευνα.
Στον εμπλουτισμό του προγράμματος.
Οι σύνθετες απαιτήσεις της εποχής μας καθιστούν αναγκαίο ένα
πολύπλευρο πρόγραμμα με υψηλούς στόχους.
Επιδιώκουμε
την ανάπτυξη δεξιότητας στη χρήση του λόγου και την έκφραση τόσο
στη μητρική γλώσσα, όσο και στα γερμανικά
και τα αγγλικά.
Διδάσκουμε τη γερμανική γλώσσα 6 ώρες την εβδομάδα από την Α' Δημοτικού και την αγγλική 1 ώρα την εβδομάδα στην Α΄ και Β΄ Δημοτικού και 5 ώρες την εβδομάδα από τη Γ' Δημοτικού. Στα θετικά
μαθήματα οι στόχοι προσδιορίζονται ανάλογα με την
ηλικία των παιδιών. Ξεκινώντας από την απλή γνωριμία με τους αριθμούς
και το φυσικό κόσμο προχωρούμε στη δημιουργία των βάσεων για την
ανάπτυξη των ικανοτήτων της ανάλυσης και σύνθεσης.
Ο
πειραματισμός, η επαφή με απλά και ενδιαφέροντα φαινόμενα και η
κατανόηση μέσα από την έρευνα και τον προβληματισμό είναι τα κεντρικά
στοιχεία του μαθήματος. Ο χώρος της μάθησης στην Ελληνογερμανική
Αγωγή δεν περιορίζεται μόνο στην τάξη, αλλά επεκτείνεται και στο
εργαστήριο της φυσικής, των ηλεκτρονικών υπολογιστών, της μουσικής,
των καλλιτεχνικών, στην αίθουσα προβολών και τη βιβλιοθήκη. Πολύτιμη
υποστήριξη στους μαθητές όλων των τάξεων του Δημοτικού προσφέρουν
και οι ειδικές
εκδόσεις του σχολείου για τη διδασκαλία των ελληνικών
μαθημάτων και των ξένων γλωσσών. Σημαντική βοήθεια προσφέρει σε
γονείς και μαθητές το τμήμα της ψυχολογικής υποστήριξης που, μέσα
από ατομικές και ομαδικές συμβουλευτικές συναντήσεις, αποβλέπει
στην ουσιαστικότερη επικοινωνία γονέων και παιδιών. Η αισθητική
παιδεία στην Ελληνογερμανική Αγωγή στηρίζεται στο παιχνίδι χωρίς
να χάνει τη βαρύτητά της ως μάθημα. Η μουσική, η χορωδία, το θεατρικό
παιχνίδι, τα εικαστικά, προσφέρουν στα παιδιά κίνητρα για αισθητικές
αναζητήσεις και τα προκαλούν να ανακαλύψουν νέους τρόπους επικοινωνίας
και έκφρασης. Τα παιδιά έρχονται σε επαφή με ένα πλούσιο σε όργανα
και υλικά περιβάλλον, γεμάτο χαρούμενες προκλήσεις. Βασική μέριμνα
των καθηγητών ειδικότητας είναι τα παιδιά να διοχετεύουν την ενέργειά
τους σε μια πληθώρα δραστηριοτήτων.
Σε όλες τις τάξεις του Δημοτικού σχολείου εφαρμόζεται ενισχυμένο
αθλητικό
πρόγραμμα, που περιλαμβάνει κολύμπι στο κλειστό κολυμβητήριο
του σχολείου και άσκηση στις βασικές τεχνικές των διαφόρων αθλημάτων
στα αντίστοιχα γήπεδα ή το κλειστό γυμναστήριο του σχολείου μας.
Το πρόγραμμα αυτό συμπληρώνεται με τις ολοήμερες αθλητικές δραστηριότητες
του Σαββάτου και με τις διασχολικές συναντήσεις.
Πνεύμα
συλλογικότητας και αλληλεγγύης καλλιεργούν στους μαθητές τα πολιτιστικά
δρώμενα του σχολείου. Οι εορταστικές εκδηλώσεις,
οι ελληνόφωνες και γερμανόφωνες θεατρικές παραστάσεις, το καλοκαιρινό
παζάρι, η οργάνωση εκθέσεων βιβλίου και οι παράλληλες επισκέψεις
- συζητήσεις συγγραφέων παιδικών βιβλίων, καθώς και οι εκδηλώσεις
αγάπης προς το συνάνθρωπο συντελούν στην ολόπλευρη ανάπτυξη της
προσωπικότητας των μαθητών μας. Οι εκπαιδευτικοί περίπατοι σε μουσεία,
θέατρα, ιστορικούς, αρχαιολογικούς και επαγγελματικούς χώρους φέρνουν
τα παιδιά σε άμεση επαφή και γνωριμία με τα ιστορικά μνημεία, τα
έργα της τέχνης αλλά και τα επιτεύγματα της τεχνολογίας. Στο ίδιο
πλαίσιο, με στόχο την ευαισθητοποίηση των παιδιών στα σύγχρονα οικολογικά
θέματα διαμορφώνεται και το περιβαλλοντικό πρόγραμμα του σχολείου
μας.
Οι μαθητές με τη βοήθεια του καθηγητή ειδικότητας μετατρέπουν την
ύπαιθρο σ' ένα μεγάλο φυσικό εργαστήρι, μέσα από το οποίο προσεγγίζουν
τα σύγχρονα προβλήματα του περιβάλλοντος.
Πέρα από το βασικό, πρωινό πρόγραμμα οι μαθητές της Ελληνογερμανικής
Αγωγής έχουν τη δυνατότητα να παραμείνουν στο σχολείο και το απόγευμα
σε καθημερινή βάση μελετώντας τα μαθήματα της επόμενης ημέρας με
τη βοήθεια εξειδικευμένων δασκάλων ή να επιλέξουν από τις ποικίλες
απογευματινές
δραστηριότητες όσες τους ενδιαφέρουν παρατείνοντας
την παραμονή τους στο σχολείο τις αντίστοιχες ημέρες.
Στο απογευματινό σχολείο λειτουργούν γλωσσικά τμήματα (γερμανικών,
αγγλικών), αθλητικά (κολύμβηση, κλασικός αθλητισμός, μπάσκετ, βόλεϊ,
ποδόσφαιρο, τένις, ενόργανη γυμναστική, tae-kwon-do, εθνικοί χοροί,
μπαλέτο), τμήματα αισθητικής αγωγής (καλλιτεχνικό εργαστήρι, θεατρικό
εργαστήρι, χορωδία, τμήμα σκακιού και τμήματα ρομποτικής. Οι μαθητές μας έχουν επίσης τη δυνατότητα να διδαχθούν ένα μουσικό όργανο στο Ωδείο του σχολείου.
Σε όλες τις δραστηριότητες, εκτός των αθλητικών, προβλέπεται χρόνος για φαγητό. Οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να γευματίσουν στην τραπεζαρία του Σχολείου. Την εποπτεία του εβδομαδιαίου προγράμματος διατροφής έχει η κ. Ματάλα, καθηγήτρια Ανθρωπολογίας της Διατροφής στο Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο. Στο έντυπο «Σωστή διατροφή χωρίς καμία... περιστροφή» η κ. Ματάλα και η συνεργάτιδά της κ. Μπαθρέλλου δίνουν πολύτιμες πληροφορίες για τη σωστή διατροφή, κατευθύνσεις για το «δεκατιανό» και συμβουλές για το κρύο σνακ των μαθητών.
Παρακαλούμε εισάγετε το e-mail σας για να λαμβάνετε ενημερωτικό υλικό.
Τα νέα μας
Βιβλία για τον ΟΕΔΒ
Τα βιβλία του Υπουργείου Παιδείας για το μάθημα της Φυσικής Ε' και Στ' Δημοτικού και Γερμανικών για το Γυμνάσιο είναι έργο των καθηγητών της Ελληνογερμανικής Αγωγής. συνέχεια
Εγκαταστάσεις
Τη σχολική χρονιά 2006-07 λειτούργησε στην Παλλήνη ένα υπερσύγχρονο και υψηλών προδιαγραφών σχολικό συγκρότημα για όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης. συνέχεια
Εξετάσεις γερμανικής γλώσσας
Διεξαγωγή εξετάσεων FIT 1 και FIT 2 του Ινστιτούτου Goethe στην Ελληνογερμανική Αγωγή. συνέχεια